Facechart Queen boek review

Facechart Queen boek review

Facechart Queen boek review

In deze serie blogposts ga ik het boek van Facechart Queen Liza Kondrevich reviewen. Ik neem je mee in mijn proces als Facechart newb aan de hand van Liza’s boek. Veel plezier met lezen van Facechart Queen boek review.

Twee jaar geleden ontdekte ik facecharts. Ik ging naar de open dag van de visagie opleiding van Dutch Beauty Academy en daar stond ze: Liza Kondrevich. Met make-up kleurde zij een gezicht in dat ze had getekend op een blanco vel papier. Ik stond anderhalf uur lang met open mond te kijken, hoe Liza van dat blanco vel een prachtig levensecht gezicht maakte. Met make-up nota bene! Vanaf dat moment was ik fan van haar en haar werk. Ik volgde haar direct op instagram en wist niet hoe snel ik me moest inschrijven toen Liza aankondigde dat ze een workshop ging geven. De workshop was fantastisch! Liza leerde ons de basics over hoe we een goede facechart konden maken.

Boek review van The Facechart Book van Liza Kondrevich
Mijn allereerste facechart gemaakt tijdens mijn visagie opleiding 02-03-2018

M.A.C. Cosmetics

Na mijn visagie opleiding ging ik bij M.A.C. Cosmetics werken. En dat betekende onbeperkt toegang tot blanco facecharts! Elke dag dat ik aan het werk was, oefende ik mijn skills. Ik keek op de instagram pagina’s van Liza, maar ook van Sonya Miro en Milk1422. Alles om inspiratie op te doen en mijn skills te verbeteren. Toevallig kwam Liza een keer naar de winkel. Vol trots liet ik haar mijn opgebouwde portfolio zien. Ze pakte mijn gum, knipte die door midden en begon in mijn facechart te gummen. “Dit moet gehighlight, en dit ook. Zie je wat ik bedoel? Kijk zo,” zei ze, “maar ik zie dat je vooruit bent gegaan. Het is 90% oefenen en 10% talent. Dus veel oefenen.”

Facechart die ik heb gemaakt voor de kerstcollectie 2018 bij M.A.C. Cosmetics.

Facechart boek

Nu werk ik niet meer bij M.A.C. dus ik heb geen onbeperkte toegang meer tot de blanco facecharts. Dus vorige week stuurde ik Liza een DM via instagram en vroeg of ik bij haar misschien facecharts kon kopen. “Wacht nog een dagje! Morgen is de lancering dan komen stapels met nieuwe facecharts!” Het wachten werd flink beloond! Liza lanceerde vlak na Pasen een boek, online masterclasses en TIEN verschillende facechart templates in samenwerking met NYX cosmetics. Could it get any better?

Skills verbeteren

Dus komende periode ga ik aan de hand van het boek mijn facechart skills verbeteren. En ik zal jullie meenemen in het proces. Op mijn instagram pagina @britstyle.nl en op deze site kun je het proces volgen. Hoe vinden jullie trouwens mijn progress van mijn allereerste facechart tot nu? Al een wereld van verschil! Hebben jullie zelf al is facecharts gemaakt? Mocht je nieuwsgierig zijn naar het boek van Liza, dan kan je dat hier kopen!

Laatste facechart die ik heb gemaakt tot nu! Dus hier begint mijn nieuwe skills level!

Britstyle